Dobre nastavená PPC reklama môže mať vysokú návratnosť

Dobre nastavená PPC reklama môže mať vysokú návratnosť

- Kategória: Domácnosť a internet
40
Komentáre vypnuté na Dobre nastavená PPC reklama môže mať vysokú návratnosť
Dobre nastavená PPC reklama môže mať vysokú návratnosťDobre nastavená PPC reklama môže mať vysokú návratnosť

PPC reklama je jednou z možností propagácie na internete. Dnes je považovaná za jeden z najsilnejších nástrojov, ako získať nových zákazníkov, ale taktiež si udržať tých stávajúcich.

Reklama na internete má svoje špecifiká a do marketingu a reklamy priniesla nové možnosti. Typickým príkladom je práve PPC reklama, čo je vlastne skratkou anglického celého názvu Pay per Click. Je to teda forma reklamy, kde platíte za klik, ktorým sa užívateľ internetu dostane na vašu stránku. Aby však bola efektívnou, musíte na svoje stránky priviesť potenciálnych klientov z vašej cieľovej skupiny. Inak je platba za klik neefektívne vynaloženou.

Myslieť musíme aj na to, že sú užívatelia, a to vrátane našich potenciálnych zákazníkov, zahltený informáciami, ponukami a reklamami. Reklamou ich preto nestačí osloviť iba raz a ich záujem o našu službu či produkt je im dôležité pripomenúť. Tento nástroj PPC reklamy sa nazýva remarketing.

Prečo investovať práve do PPC reklamy?

PPC reklama nám umožňuje veľmi presné zacielenie reklamy na našich potenciálnych klientov. Cieliť dokážeme podľa geografických parametrov, kľúčových slov aj záujmov. Výhodou je, že sme schopní plynule regulovať investície do PPC reklamy. Rýchlo ju spustíme aj zastavíme, pokiaľ nám nebude nastavená reklama prinášať požadovaný efekt, či trebárs vypredáme tovar, ktorý propagujeme. Má tiež presne merateľné výsledky a nielenže zvyšuje predaj tovaru či služby, ale súčasne aj povedomie o našej značke.

PPC reklama však má aj nevýhody. Tie sa však dajú prekonať vďaka profesionálnemu vedeniu kampaní

Vytvoriť kampaň síce nie je zložité, avšak bez poriadnej stratégie, vrátane remarketingu, nikdy nedosiahneme rentabilné výsledky. Náročná je tiež správa kampaní, ktorá zaberie mnoho času. Rôzne PPC novinky sa objavujú veľmi často a pokiaľ ich nesledujeme, strácame náskok pred konkurenciou. K efektívnemu vedeniu PPC kampaní potrebujeme mať tiež znalosti SEO, ale aj rôznych analytických nástrojov, ktorých nie je málo. Za tie musíme obvykle platiť. Riešením je zveriť vedenie PPC reklamy do rúk odborníkom. Tých nájdete v agentúre Vivantina.