Aeróbne cvičenie vám pomôže zhodiť nadbytočné kilogramy

Aeróbne cvičenie vám pomôže zhodiť nadbytočné kilogramy

- Kategória: Zdravie & životný štýl
458
Komentáre vypnuté na Aeróbne cvičenie vám pomôže zhodiť nadbytočné kilogramy

Nie je hanbou byť obézny, ale je hanbou s obezitou žiť. Drastické diéty alebo nárazové chudnutie nikomu k vytúženej postave nepomohli. Jedinou správnou cestou je trvalá úprava životosprávy, zdravé stravovanie a dostatok pohybu. Neodkladajte zmenu na zajtra, začnite už dnes! Napríklad aeróbnym cvičením.

Kardio tréningy a aeróbne cvičenie sa dajú robiť aj doma

Na začiatku vašej premeny by ste sa mali poradiť s výživovým špecialistom a prvé tréningy absolvovať s profesionálnym trénerom. Ten vás naučí správnu techniku jednotlivých cvikov a dýchania. Postupne môžete cvičiť aj sami vo fitness centre alebo v pohodlí domova. K skvelej postave vám pomôžu domáce fitness stroje, napríklad obľúbený eliptický trenažér. Cvičenie na trenažéri je komplexné, zapojíte pri ňom do tréningu ruky, zadok a nohy. To všetko bez zbytočného zaťaženia kĺbov. Vyberte si jeden z eliptických trenažérov z ponuky internetového obchodu inSPORTline a nadbytočné kilogramy budú miznúť ako šibnutím zázračného prútika. Pri aeróbnom cvičení spálite omnoho viac kalórií ako pri posilňovaní. Na druhej strane však nemôžete očakávať rast a spevnenie svalov.

Po kardio tréningu spaľujete kalórie ešte niekoľko hodín

Výhodu intenzívneho kardio tréningu je spaľovanie kalórií počas tréningu a aj po ňom. Napríklad počas hodiny HIIT tréningu spálite okolo 500 kalórií a ďalších 200 nasledujúcich niekoľko hodín. Tento zázrak je spôsobený zrýchlením metabolizmu až o 15 % v závislosti od intenzity cvičenia. Medzi športy, ktoré rýchlo spaľujú patrí taktiež beh. Behanie v prírode vám okrem peknej postavy dopomôže k dobrej nálade a k zvýšeniu kapacity pľúc. Dostávame sa k ďalšiemu športu, ktorému sa dá venovať vonku i doma. Je ním populárna cyklistika. Pri priemernej rýchlosti okolo 15 km za hodinu spálite približne 400 kalórií. V zime sa síce jazdiť na bicykli nedá, ale jazdu vám plne nahradí cyklotrenažér. Na cyklotrenažéri sa môžete venovať dokonca HIIT tréningu. Stačí, aby ste zvyšovali a znižovali intenzitu šliapania v časových intervaloch. Je jedno akému kardio tréningu sa budete venovať, pretože pri každom spálite energiu a vytvoríte si kalorický deficit. V prípade, že chcete telo spevniť, striedajte aeróbne cvičenie s posilňovaním. Nezabúdajte ani na stravovanie. Ak je vašim cieľom schudnúť, musíte viacej energie vydať ako prijať.